Hulp nodig met het vinden van ING?
Bel nu!

ING

Klantenservice hulp

Als u snel in contact wilt komen met de klantenservice van ING, dan kunt u ons informatienummer bellen. Wij zijn een informatieservice en kunnen u snel helpen aan de door u gewenste informatie.

Contact met de ING-klantenservice

Wilt u graag contact opnemen met de klantenservice van ING omdat u problemen ervaart met uw internetbankieren, of omdat u graag meer informatie nodig heeft over het afsluiten van een nieuw betaalpakket? Door direct ons informatienummer te bellen kunnen wij u snel in contact brengen met een medewerker van de ING-klantenservice. We begrijpen dat het niet altijd even makkelijk is om alle antwoorden op uw vragen te vinden op de ING-website, iedere situatie is tenslotte anders. Daarnaast is het soms lastig het telefoonnummer van de juiste ING-hulplijn te vinden, bijvoorbeeld het ING-nummer voor problemen met het internetbankieren, ING particulier bankieren of ING zakelijk bankieren, waardoor u veel tijd verliest. Door contact op te nemen met de ING-klantenservice via onze doorschakeldienst kunt u snel al uw vragen stellen aan het ING-supportteam, zonder al te veel moeite.

Informatie over ING

ING is ontstaan uit de Rijkspostspaarbank. Deze is als spaarbedrijf onder toeziend oog van de overheid gestart in 1881. Ook de in 1927 begonnen Nederlandsche Middenstandsbank is onderdeel van de huidige ING. Deze bank was voornamelijk gericht op kleine bedrijven. In 1986 gingen de Rijkspostspaarbank en de Postcheque- en Girodienst samen en vormden daarna de welbekende Postbank. Enkele jaren later werd dit in combinatie met de Nederlandsche Middenstandsbank de NMB Postbank Groep.

De naam ING ontstond pas in 1991 door een fusie met de Nationale Nederlanden. De volledige naam werd toen de Internationale Nederlanden Groep, later afgekort tot ING Groep. Pas in 2009 werd de Postbank opgeheven en werd deze ondergebracht bij de ING Bank N.V. Het is bij ING mogelijk om zowel particulier, als zakelijk aan te sluiten. ING levert vele verschillende bankproducten, maar ook mogelijkheden op het gebied van personal banking en private banking. Bankieren is eenvoudig gemaakt voor iedereen door het gebruik van internetbankieren of het gebruik van de Mobiel Bankieren App op de smartphone.

Wanneer kan ik de klantenservice van ING bereiken?

De openingstijden van ING zijn:

  • ING-klantenservice: Maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.
  • Alarmlijn en Saldolijn: 24 uur per dag, 7 dagen per week.
  • Servicedesk Nabestaanden: maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.
  • Beslagen: maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.
  • Zakelijk: maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Telefoonnummers van ING

Er zijn verschillende telefoonnummers van ING beschikbaar, waaronder de particuliere ING-klantenservice (020 228 88 88), ING Saldolijn, ING Servicedesk Nabestaanden, ING beslagen, de ING Alarmlijn en het zakelijk telefoonnummer van ING. Deze nummers van ING kunnen gebruikt worden om uw saldo op te vragen, een overlijden te melden en alle andere voorkomende bankvragen waar u graag een antwoord op wenst te ontvangen.

De ING-klantenservice bellen

Wanneer u contact opneemt met een van de ING-klantenservice nummers, houdt dan de volgende info bij de hand om er zeker van te zijn dat u snel en efficiënt geholpen wordt door de ING-klantenservicemedewerker:

  • ING Bankrekeningnummer
  • Naam, postcode en huisnummer, geboortedatum rekeninghouder

Andere manieren om in contact te komen met ING

Overige manieren op in contact te komen met de ING-klantenservice, zijn op de website van ING te vinden. ING heeft een ruime database van informatie, tips en veelgestelde vragen online staan. Ook is het mogelijk om veel zelf te regelen via uw Mobiel bankieren app of via internetbankieren. Mocht u er toch niet uitkomen, kunt uw vraag ook stellen via de online ING chat, via social media of via een afspraak op één van de ING-kantoren. Ook bij contact via deze kanalen is het van belang om uw rekeninggegevens bij de hand te houden.

De verschillende manieren om met ING-contact op te nemen:

  • Telefonisch
  • ING-internet bankieren
  • ING Mobiel bankieren app
  • Een afspraak op een ING-kantoor
  • Chat
  • Twitter
  • Facebook

Verschillende mogelijkheden ING

Bij ING is het mogelijk om nog veel meer zaken te regelen. Behalve het openen van een betaalrekening of een rekening voor uw kind, kunt u een creditcard aanvragen en zijn er diverse mogelijkheden voor het sparen en beleggen. Ook op het moment dat u op zoek bent naar een persoonlijke lening of een hypotheek nodig heeft voor de aankoop van uw nieuwe woning kunt u bij ING terecht. Veel van deze zaken kunt u ook digitaal regelen via internetbankieren op het moment dat u al klant bent bij ING. Ook op het gebied van verzekeren en pensioenen kunt u terecht bij ING.

Hulp bij digitaal bankieren

Ondervindt u een storing of heeft u andere problemen met ING digitaal bankieren? ING biedt via de website hulp bij dat soort vragen. Of de problemen nu te maken hebben met het inloggen, het veranderen van de inlog of het niet werken van de app? Het niet ontvangen van sms-codes of een scanner die niet werkt? Het loont altijd om contact op te nemen met de ING-klantenservice over dit soort vragen op het moment dat u niet voldoende informatie kunt vinden in de hulpopties op de website. Zij staan u graag te woord om u verder te helpen.

Overstappen naar ING

Wilt u met uw bankzaken of verzekeringen overstappen naar ING? Met de makkelijke overstaphulp van ING kunt u dit gemakkelijk online regelen. De incasso’s worden in de overstap direct meegenomen naar uw nieuwe betaalrekening. ING zorgt ervoor dat alle bij- en afschrijvingen 13 maanden worden doorgeleid naar uw nieuwe rekening. Alle bedrijven waarbij u een automatische incasso heeft afgegeven, ontvangen direct uw nieuwe rekeningnummer en u ziet direct welke af- en bijschrijvingen nog via uw oude rekening lopen. Deze rekening kunt u opzeggen vanaf de eerste werkdag nadat de Overstapservice is ingegaan.

Contact met ING zakelijk

Voor ondernemers, starters en stichtingen en verenigingen biedt ING aparte mogelijkheden onder ING zakelijk. Zo kunt u een ING-betaalpakket afsluiten die naadloos aansluit van de situatie van uw onderneming of Vereniging/Stichting. De zakelijke rekeningen zijn makkelijk te koppelen met een boekhoudpakket en ook heeft u daarbij uiteraard de mogelijkheid tot het gebruik van internetbankieren. Alle zakelijke rekeningen dienen op kantoor te worden afgesloten.